Tuesday, February 25, 2020

Firdaus Pay

Perbandingan rumah mampu milik yang anda harus tahu sebelum memilih membelinya

  Rumah Mampu Milik  - Syarat gaji di antara RM2,500 hingga RM10,000 (KL) atau RM3,000 hingga RM8,000 (Selangor). PR1MA VS RumaWIP VS Rumah Selangorku 1) PR1MA Perbadanan PR1MA Malaysia...

Bagaimana permohonan pinjaman bank saya ditolak gara-gara PTPTN

  Kita semua tahu PTPTN adalah pinjaman pelajaran tinggi kerajaan kepada pelajar yang kurang berkemampuan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat pengajian tinggi. Interest pada zaman saya...

6 tanda anda sedang hadapi masalah kewangan yang serius

Bila dapat gaji, apa yang kita buat dengan duit tu? Urus secara baik ataupun tidak? Kadang-kadang, kita tak sedar kewangan dah bocor. Sampai tengah bulan,...

Tips yang anda perlu tahu untuk berurusan dengan ejen lelong sebelum memilih rumah lelong

  Sekarang ni pasaran rumah lelong semakin meriah, antara tandanya ialah harga reserve price agak tinggi kerana permintaan yang semakin meningkat. Sangat penting untuk kita...
Sumber gambar : hplawsd.com

Lelaki ini kongsi perkara penting pelabur newbie perlukan untuk beli rumah

Lagi awal anda mula merancang langkah untuk beli rumah, lebih baik. Yang suka cari alasan tu, lambat-laun akan rasa rugi juga. Sekadar berpesan supaya...

Kenapa anak muda digalakkan untuk beli rumah secepat mungkin?

  "Kenapa anak muda yang harus membeli rumah secepat mungkin?" Untungnya mereka yang masih bergaji bawah RM3,000. Mereka masih dalam kategori golongon yang bernasib baik. Kenapalah...

3 langkah persediaan yang anda harus buat sebelum mula melabur

Nak mula melabur, bukan boleh main terjah je. Silap hari bulan, boleh melebur. Tak usah gopoh melabur kalau kita tak lengkapkan diri dengan ilmu terlebih...

Apa yang penting sangat dengan Tabung Kecemasan ni? 

    Apa tu Tabung Kecemasan? Kita selalu dengar orang bercakap pasal tabung kecemasan kan? Tapi tahukah kita apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan tabung? Sebenarnya definisi ini...

Betul ke anda boleh keluarkan KWSP (EPF) untuk urusan perumahan?

  Pengeluaran Membina / Membeli Rumah PENGELUARAN MEMBELI RUMAH i) Pengeluaran ini membolehkan ahli mengeluarkan simpanan Akaun 2 untuk membiayai pembelian sebuah rumah. ii) Pengeluaran untuk membeli rumah...

3 perkara asas dalam perancangan kewangan yang anda harus tahu

  Dalam perancangan kewangan, benda paling asas adalah pendapatan (income), perbelanjaan (expenses) serta simpanan (saving). #1: Pendapatan Lagi banyak pendapatan korang lagi bagus. Kalau ada pendapatan pasif,...