Sunday, November 17, 2019

Pengurusan Kewangan

3 tahun, ada simpanan RM18K. Macam mana nak buat?

Baru mula bekerja dan pegang duit sendiri, mestilah nak enjoy sikit kan? Dah penat-penat belajar, dapat pegang duit sendiri, lagilah bertambah rasa gembira. Tak salah...

3 perkara yang anda harus tahu tentang CTOS

Bila mula bekerja, antara perkara penting yang perlu dijaga ada skor kredit. Skor kredit penting bagi memastikan korang boleh buat pinjaman di masa hadapan. Apa...

Tips kewangan yang berkesan

Sebelum sibuk nak bayar hutang bank atau hutang orang , bayar diri sendiri dulu (buat simpanan) untuk tabung kecemasan , paling minima bersamaan dengan...

Kesilapan kewangan

Kalau buat dosa pun boleh bertaubat dan mohon pengampunan , inikan pula kesilapan atau kesalahan kewangan , yang mudahnya tentang kewangan ialah jika berlaku...

Baiki kewangan sendiri guna 7 langkah ini

  Untuk mencapai tahap kewangan yang baik dalam hidup memerlukan usaha dan juga pengorbanan. Kalau kau tengok orang yang dah berjaya, kau juga perlu tahu...

5 faktor penyebab kewangan peribadi teruk. Poin #2 anda kena mula ubah

Bila baca cerita orang yang gagal uruskan kewangan dengan baik, mesti kita akan rasa sedih kan? Apa yang dah terjadi, ambil pengajaran. Tak ada orang...

11 mitos takaful yang anda harus tahu dan elak terpedaya

Antara perkara yang penting sekarang adalah perlindungan takaful. Setuju? Sebagai orang Islam, kita digalakkan ambil takaful berbanding mengambil insurans. Tahu tak ada beberapa mitos takaful yang...
Sumber : Encik Kamal

Macam mana nak bida dan beli kenderaan lelong?

Biasa kita baca proses membeli rumah secara lelong saja kan? Macam mana pula jika kita berminat nak membida kenderaan lelong? Apa proses yang kita perlu tahu? Hari...

Nak jadi gadis hebat? Ikuti tips penulis ini bila anda mula bekerja.

Gadis manis jika mula kerja, ini pandangan saya. Jika ingin layan Pearl Haya, Feredida atau Lazarda beri tempoh 3 bulan saja. Jika berlebihan ia...

4 tips yang anda perlu buat supaya permohonan pinjaman bank anda tak ditolak

Proses memohon untuk pinjaman boleh memeningkan kepala, tetapi jangan risau! Ikuti tip-tip dibawah untuk ketahui apa yang anda perlu buat supaya permohonan pinjaman anda...