Pengurusan Kewangan

Sumber : thesuccessfulbuilder.com

7 Panduan Menuju Kejayaan Pengurusan Kewangan : Amalkan Formula S.E.B.E.L.A.S.

 Sekarang ni, serba serbi pakai duit. Nak masuk tandas pun kena bayar dulu sebelum boleh masuk. Belum lagi perbelanjaan peribadi. Memang sah-sah guna duit. Kalau...

10 sebab kenapa loan anda boleh direject oleh pihak bank

Bila bank reject permohonan loan kita, mestilah kita rasa tak best kan? Namun, sebelum kita nak rasa tak best tu, sebenarnya bukan 100% salah...
Sumber : Encik Kamal

Macam mana nak bida dan beli kenderaan lelong?

Biasa kita baca proses membeli rumah secara lelong saja kan? Macam mana pula jika kita berminat nak membida kenderaan lelong? Apa proses yang kita perlu tahu? Hari...

7 tips bagaimana nak tingkatkan tabung simpanan 2018

  Tahun 2017 baru je berlalu pergi. Macam mana dengan awal tahun 2018 korang? Dah sedia untuk buat lebih baik? Apa saja yang kita dah lalui...

7 cara menyimpan dengan bijak bagi anda yang baru nak bermula

Nak mula menyimpan, memang bukan senang. Cuma ingat satu perkara ni. Tak mulakan menyimpan sekarang, nak guna duit apa bila kita berdepan dengan sesuatu...

Anak muda, elak terbuat 12 kesilapan ini jika taknak merana

Nak mulakan urus kewangan, memang akan rasa susah pada mulanya. Namun, akan lagi parah jika korang tersilap urus. Kesannya boleh makan masa yang lama. Bagi...

Cara dapatkan kehidupan selesa guna 7 cara ini. No #7 paling penting

Antara matlamat yang kita ada adalah nak hidup selesa. Kan? Pada kami, tak salah untuk letak matlamat ni sebab apa yang penting, kita jelas dengan...

Teknik rancang kewangan guna kompas kewangan. Anda patut cuba ini

  Merancang kewangan dengan baik boleh buatkan kehidupan kita lebih teratur. Perkara ni sangat penting supaya kita tak sesak di tengah-tengah bulan. Kalau tak, silap hari...

11 mitos takaful yang anda harus tahu dan elak terpedaya

Antara perkara yang penting sekarang adalah perlindungan takaful. Setuju? Sebagai orang Islam, kita digalakkan ambil takaful berbanding mengambil insurans. Tahu tak ada beberapa mitos takaful yang...

11 tips pengurusan kewangan peribadi yang anda harus tahu

Pengurusan kewangan peribadi adalah kunci bagi pastikan kita tak terlibat dengan masalah kewangan yang serius. Siapa yang pandai uruskan kewangan peribadi, dia akan lebih 'bersedia'...