Tuesday, December 18, 2018

Pengurusan Kewangan

Anak muda, elak terbuat 12 kesilapan ini jika taknak merana

Nak mulakan urus kewangan, memang akan rasa susah pada mulanya. Namun, akan lagi parah jika korang tersilap urus. Kesannya boleh makan masa yang lama. Bagi...

Cara dapatkan kehidupan selesa guna 7 cara ini. No #7 paling penting

Antara matlamat yang kita ada adalah nak hidup selesa. Kan? Pada kami, tak salah untuk letak matlamat ni sebab apa yang penting, kita jelas dengan...

Teknik rancang kewangan guna kompas kewangan. Anda patut cuba ini

  Merancang kewangan dengan baik boleh buatkan kehidupan kita lebih teratur. Perkara ni sangat penting supaya kita tak sesak di tengah-tengah bulan. Kalau tak, silap hari...

11 mitos takaful yang anda harus tahu dan elak terpedaya

Antara perkara yang penting sekarang adalah perlindungan takaful. Setuju? Sebagai orang Islam, kita digalakkan ambil takaful berbanding mengambil insurans. Tahu tak ada beberapa mitos takaful yang...

11 tips pengurusan kewangan peribadi yang anda harus tahu

Pengurusan kewangan peribadi adalah kunci bagi pastikan kita tak terlibat dengan masalah kewangan yang serius. Siapa yang pandai uruskan kewangan peribadi, dia akan lebih 'bersedia'...

10 rahsia orang berjaya yang anda boleh praktikkan dalam kehidupan

Apa yang kita lakukan hari ini boleh mempengaruhi masa depan kita. Orang yang dah berjaya, tindakan mereka lain dari yang biasa. Tidaklah orang yang...

3 perkara yang anda harus tahu tentang CTOS

Bila mula bekerja, antara perkara penting yang perlu dijaga ada skor kredit. Skor kredit penting bagi memastikan korang boleh buat pinjaman di masa hadapan. Apa...

7 faktor penghalang anak muda memiliki rumah pertama

Ramai yang bergaji kecil rasa tak layak nak beli rumah. Padahal, kalau tahu caranya, insyaAllah impian nak memiliki rumah sendiri tu boleh dicapai. Cuma korang...

4 tips macam mana nak track belanja bulanan. No #4 paling best

Salah satu perkara penting dalam merancang kewangan adalah mengawal perbelanjaan bulanan. Berapa yang kita habiskan untuk sebulan? Makanan, pengangkutan, sewa bilik, self reward, dan...

7 ciri perempuan bijak kewangan yang patut anda cari jika ingin berkahwin

  "Macam mana nak pastikan pilihan pasangan kita tu betul?" Mesti biasa dengar kan soalan ni? Sebenarnya agak susah untuk jawab betul ataupun tidak. Cuma kita...