Wednesday, July 17, 2019

Pengurusan Kewangan

7 langkah penjimatan mahasiswa yang perlu dipraktikkan dari awal

Pelajar di universiti ataupun kolej sering menghadapi masalah kekurangan duit untuk buat belanja. Sampai terpaksa ikat perut. Ada di antara mereka berjimat cermat pun...

7 panduan urus kewangan secara bijak untuk pengantin baru 

    Amboi meriah juga Fesbuk gua ni dihujani dengan gambar pasangan yang baru berkahwin. Tahniahlah la gua ucapkan. Selamat pengantin baru. Maka, bermulalah tanggungjawab korang sebagai...
Sumber gambar: mStar

Perkara penting yang anda harus tahu tentang Simpanan Shariah KWSP

Apakah Simpanan Shariah? Simpanan Shariah merupakan satu inisiatif oleh KWSP bagi membolehkan ahli KWSP memilih untuk akaunnya diuruskan dan dilaburkan mengikut Syariah.   Mengapakah Simpanan Shariah diperkenalkan? Simpanan...

Nak tambah pendapatan lebih untuk sara hidup? Buat 10 tips berkesan ni untuk tingkatkan...

Apa yang boleh di lakukan kalau korang berpendapatan rendah seribu dua sebulan. 1. Terima hakikat realiti hidup bukan mimpi berfantasi macam drama slot akasia ,...

Sebelum anda beli rumah sendiri, buat 8 perkara ini sebelum anda tersalah langkah.

  1. Jangan Bina hutang jahat, kad kredit dan pinjaman peribadi. 2. Lindungi identiti diri, jangan bagi ic pada Bangla atau sesiapa tak dikenali. Mereka boleh...

Bijak Merancang Wang: Plan Persaraan

  Merancang Persaraan, Mula Dari Sekarang Dengan membuat pelaburan RM100 sebulan hingga usia persaraan pada 60 tahun, dengan pulangan purata 10%, memberi jumlah yang berbeza bergantung...

Komponen utama dalam membina harta ketika masih makan gaji

Salam subuh , panjang sikit tajuk Abam tulis pagi ini , tajuk jer la yang panjang , isinya tak panjang mana. Korang jaga baik-baik...

10 rahsia orang berjaya yang anda boleh praktikkan dalam kehidupan

Apa yang kita lakukan hari ini boleh mempengaruhi masa depan kita. Orang yang dah berjaya, tindakan mereka lain dari yang biasa. Tidaklah orang yang...

3 perkara asas dalam perancangan kewangan yang anda harus tahu

  Dalam perancangan kewangan, benda paling asas adalah pendapatan (income), perbelanjaan (expenses) serta simpanan (saving). #1: Pendapatan Lagi banyak pendapatan korang lagi bagus. Kalau ada pendapatan pasif,...

Mulakan matlamat kewangan anda sekarang

Secara bertulis (tampal atau letakkan di tempat yang boleh di lihat setiap hari). Lihat selama 2 minit setiap hari , kalau boleh setiap kali...