Tuesday, January 21, 2020

Pengurusan Kewangan

Sumber gambar : bobwptrainer-wpengine.netdna-ssl.com

Graduan muda, buat 10 tips urus duit ini ketika baru mula bekerja

Warkah Buat Graduan Muda Dan Yang Baru Bekerja Kehadapan pembaca FB gua yang baru bekerja ataupun yang masih belajar di universiti. Bacalah warkah ini dengan...

5 perkara yang anak muda boleh target sebelum umur 35 tahun

"Kau kena ada 5 ni sebelum 35 tahun." “Kalau tak dapat juga kena buat apa?” “Kau kena menggelabah.” #1 Duduk rumah yang selesa Umur dah masuk 35 tahun dah...
Sumber gambar: www.bcna.com

Kalau pelajar tahu 11 tips menyimpan ini, lepas graduate gerenti dah ada simpanan

"Saya tengah belajar. Boleh ke nak menyimpan?" Bila dah belajar kat universiti atau kolej, masa ni lah kita akan bina karakter kita. Sama ada kita...

7 langkah penjimatan mahasiswa yang perlu dipraktikkan dari awal

Pelajar di universiti ataupun kolej sering menghadapi masalah kekurangan duit untuk buat belanja. Sampai terpaksa ikat perut. Ada di antara mereka berjimat cermat pun...

Prinsip kewangan gaya Zaidi Ismail

Sebelum nak beli kereta , ada bajet boleh bayar ansuran kereta RM500 sebulan dan kos berkaitan kereta RM500 sebulan , mesti boleh simpan RM1K...

Nak simpan duit dengan cara yang mudah? Baca perkongsian pakar kewangan ini sampai habis.

  Membuat SIMPANAN adalah perkara asas dalam pengurusan kewangan. Ia perkara mudah untuk disebut, tapi sukar untuk dilaksanakan. Biasanya ia dilakukan ialah dengan cara; GAJI (tolak) BELANJA...

10 sebab kenapa loan anda boleh direject oleh pihak bank

Bila bank reject permohonan loan kita, mestilah kita rasa tak best kan? Namun, sebelum kita nak rasa tak best tu, sebenarnya bukan 100% salah...
Sumber : pixabay.com

Strategi mudah lulus pembiayaan perumahan yang anda harus tahu

  Nota ringkas untuk pihak bank mudah meluluskan pembiayaan perumahan korang. Antaranya: #1: Cipta Rekod CCRIS Tak ada laporan CCRIS tidak bererti pihak bank terus reject permohonan...

Komponen utama dalam membina harta ketika masih makan gaji

Salam subuh , panjang sikit tajuk Abam tulis pagi ini , tajuk jer la yang panjang , isinya tak panjang mana. Korang jaga baik-baik...

5 jangan yang perlu dielakkan masa ekonomi gawat

Ekonomi sekarang tengah sakit. Sebelum ekonomi diri dan keluarga kita pun turut sakit, pastikan kita tak buat 5 perkara di bawah ni: Perkara #1 JANGAN...