Friday, April 19, 2019

Pengurusan Kewangan

7 cara menyimpan dengan bijak bagi anda yang baru nak bermula

Nak mula menyimpan, memang bukan senang. Cuma ingat satu perkara ni. Tak mulakan menyimpan sekarang, nak guna duit apa bila kita berdepan dengan sesuatu...

22 jenis tabung yang anak muda boleh mula buat untuk 2018

Bila tak tahu nak bahagikan duit yang ada, ada orang hadapi masalah simpanan asyik bocor. Dah simpan, namun makin berkurang. Kejap masuk kejap keluar. Korang...

Nak beli rumah secara tunai? Ini jawapannya

Dengan sedikit kreativiti membeli hartanah tanpa pinjaman bank atau dengan kata lain beli secara tunai boleh di lakukan jika mahu. Hartanah yang Abam D maksudkan...

Jangan lakukan 8 perkara ini jika anda taknak menyesal di kemudian hari

  Cuba mendapatkan sesuatu sebelum sampai waktunya kerap kali hanya akan membawa kerugian. Logikanya mudah sahaja, cuba nenikmati buah-buahan yang belum masak hanya akan terhalang...

10 golongan target scammer sindiket penipuan. Hati-hati.

Isu tentang scammer dan sindiket penipuan ni tak pernah surut ditelan masa. Mesti ada je. Hilang satu isu, muncul yang baru. Kita mestilah taknak terjebak...

Beli kereta dan bela kereta

Salam subuh semua. Antara sebab saya tak galakkan anda beli kereta mahal waktu gaji kecil sbb kereta adalah punca utama kenapa ramai orang tak mampu...

“Bang,apa pesanan untuk anak muda yang baru masuk universiti?”

Budak junior bertanya. "Bang, kalau ada pesanan yang abang akan bagi kepada kami semua budak-budak baru masuk universiti ni agaknya apa pesanan itu?" Sebelum aku jawab,...

7 faktor penghalang anak muda memiliki rumah pertama

Ramai yang bergaji kecil rasa tak layak nak beli rumah. Padahal, kalau tahu caranya, insyaAllah impian nak memiliki rumah sendiri tu boleh dicapai. Cuma korang...
Sumber gambar : bobwptrainer-wpengine.netdna-ssl.com

Graduan muda, buat 10 tips urus duit ini ketika baru mula bekerja

Warkah Buat Graduan Muda Dan Yang Baru Bekerja Kehadapan pembaca FB gua yang baru bekerja ataupun yang masih belajar di universiti. Bacalah warkah ini dengan...

Tangguh kepuasan diri untuk sementara waktu

Bagi menjadikan tabung kita cepat gemuk dan melimpah ruah, kita perlu tangguhkan kepuasan diri sementara waktu. + Tangguhkan untuk bukak butik impian. + Tangguhkan untuk membeli...