Monday, August 26, 2019

Pengurusan Kewangan

5 cara terbaik untuk meminta hutang dari orang yang berhutang tanpa melukakan hati kedua-dua...

  Ada orang mengatakan bahawa " Pinjamkan duit yang anda mampu lihat ia hangus". Bila korang pinjamkan duit kepada rakan atau ahli keluarga, kebiasaannya korang fikir bahawa mereka...
Sumber : Syafieqah A'lya

ASB Financing untuk newbies

Buat korang yang serius nak tahu tentang ASB Financing dan teknik-teknik yang boleh digunakan, jom hadamkan perkongsian power dari Cik Syafieqah A'lya. Semoga bermanfaat. - Pengenalan tentang...
Sumber : Encik Kamal

Macam mana nak bida dan beli kenderaan lelong?

Biasa kita baca proses membeli rumah secara lelong saja kan? Macam mana pula jika kita berminat nak membida kenderaan lelong? Apa proses yang kita perlu tahu? Hari...

7 cara menyimpan dengan bijak bagi anda yang baru nak bermula

Nak mula menyimpan, memang bukan senang. Cuma ingat satu perkara ni. Tak mulakan menyimpan sekarang, nak guna duit apa bila kita berdepan dengan sesuatu...

Nak beli rumah secara tunai? Ini jawapannya

Dengan sedikit kreativiti membeli hartanah tanpa pinjaman bank atau dengan kata lain beli secara tunai boleh di lakukan jika mahu. Hartanah yang Abam D maksudkan...

Nak kumpul duit cara sempoi tanpa perlu pening kepala? Ikuti 10 cara kumpul duit...

  Meh saya kongsikan cara-cara mudah dan praktikal yang saya amalkan untuk kumpul duit dengan lebih cepat. Bak kata Syaheizy Sam, "Di mana ada kemahuan, di...

11 tips pengurusan kewangan peribadi yang anda harus tahu

Pengurusan kewangan peribadi adalah kunci bagi pastikan kita tak terlibat dengan masalah kewangan yang serius. Siapa yang pandai uruskan kewangan peribadi, dia akan lebih 'bersedia'...

Nak berjaya menyimpan walaupun bergaji bawah 1K? Baca 7 tips menarik ini.

  "Gaji aku ciput la, macam mana nak menyimpan." "Nak makan pun sakit, inikan pula nak menyimpan." "Gaji 3K bolehlah la nak simpan, gaji aku 1K je." *** Itu...

10 Matlamat Kewangan Anak Muda Sebelum Mencapai Usia 30 Tahun

  Usia muda kita sangat berharga. Apa yang kita buat di usia muda akan memberi kesan kepada kita di usia tua kelak. Orang hipster dan...

Apa perbezaan di antara pendapatan aktif dan pasif?

Gagal uruskan kewangan dengan baik boleh mendatangkan masalah yang besar dalam hidup. Setuju? Masalah ni takkan habis kalau kita sendiri tak mula ubah dari sekarang....