Sunday, January 21, 2018

Pengurusan Kewangan

7 tips bagaimana nak tingkatkan tabung simpanan 2018

  Tahun 2017 baru je berlalu pergi. Macam mana dengan awal tahun 2018 korang? Dah sedia untuk buat lebih baik? Apa saja yang kita dah lalui...

7 cara menyimpan dengan bijak bagi anda yang baru nak bermula

Nak mula menyimpan, memang bukan senang. Cuma ingat satu perkara ni. Tak mulakan menyimpan sekarang, nak guna duit apa bila kita berdepan dengan sesuatu...

Anak muda, elak terbuat 12 kesilapan ini jika taknak merana

Nak mulakan urus kewangan, memang akan rasa susah pada mulanya. Namun, akan lagi parah jika korang tersilap urus. Kesannya boleh makan masa yang lama. Bagi...

6 tanda anda sedang hadapi masalah kewangan yang serius

Bila dapat gaji, apa yang kita buat dengan duit tu? Urus secara baik ataupun tidak? Kadang-kadang, kita tak sedar kewangan dah bocor. Sampai tengah bulan,...

7 panduan pengurusan kewangan khas bagi pasangan baru berkahwin

Bila ada ilmu, insyaAllah kita boleh uruskan sesuatu dengan efektif. Terutama sekali dalam bab pengurusan kewangan. Kali ni kami nak sentuh bab pengurusan kewangan bagi...

Cara dapatkan kehidupan selesa guna 7 cara ini. No #7 paling penting

Antara matlamat yang kita ada adalah nak hidup selesa. Kan? Pada kami, tak salah untuk letak matlamat ni sebab apa yang penting, kita jelas dengan...

Teknik rancang kewangan guna kompas kewangan. Anda patut cuba ini

  Merancang kewangan dengan baik boleh buatkan kehidupan kita lebih teratur. Perkara ni sangat penting supaya kita tak sesak di tengah-tengah bulan. Kalau tak, silap hari...

11 mitos takaful yang anda harus tahu dan elak terpedaya

Antara perkara yang penting sekarang adalah perlindungan takaful. Setuju? Sebagai orang Islam, kita digalakkan ambil takaful berbanding mengambil insurans. Tahu tak ada beberapa mitos takaful yang...

11 tips pengurusan kewangan peribadi yang anda harus tahu

Pengurusan kewangan peribadi adalah kunci bagi pastikan kita tak terlibat dengan masalah kewangan yang serius. Siapa yang pandai uruskan kewangan peribadi, dia akan lebih 'bersedia'...

10 rahsia orang berjaya yang anda boleh praktikkan dalam kehidupan

Apa yang kita lakukan hari ini boleh mempengaruhi masa depan kita. Orang yang dah berjaya, tindakan mereka lain dari yang biasa. Tidaklah orang yang...