Friday, December 6, 2019

Artikel

Elak orang tersayang berpecah-belah bila kita meninggal dengan uruskan harta kita sekarang

Bila kita meninggal dunia, apa yang akan terjadi kepada mereka yang kita tinggalkan? Terutama sekali bila kita ada isteri dan anak-anak yang bergantung pada...

7 panduan pengurusan kewangan khas bagi pasangan baru berkahwin

Bila ada ilmu, insyaAllah kita boleh uruskan sesuatu dengan efektif. Terutama sekali dalam bab pengurusan kewangan. Kali ni kami nak sentuh bab pengurusan kewangan bagi...

“Kenapa permohonan pembiayaan perumahan saya ditolak?” – Syah

  Korang ada plan nak beli rumah tahun 2018 ni? Usaha yang bagus. Bagi yang dah mula bertindak, tahniah kami ucapkan. Sebelum mula membeli hartanah, pastikan korang...
Sumber : Ed Aswandi

Apa itu Hakmilik Strata dan perkara penting sebelum membeli rumah kediaman jenis hakmilik strata?

Korang tengah mencari rumah untuk dimiliki? Tahniah kami ucapkan atas usaha yang bagus tu. Antara impian ramai orang adalah memiliki rumah atas nama sendiri....

3 langkah persediaan yang anda harus buat sebelum mula melabur

Nak mula melabur, bukan boleh main terjah je. Silap hari bulan, boleh melebur. Tak usah gopoh melabur kalau kita tak lengkapkan diri dengan ilmu terlebih...

6 tanda anda sedang hadapi masalah kewangan yang serius

Bila dapat gaji, apa yang kita buat dengan duit tu? Urus secara baik ataupun tidak? Kadang-kadang, kita tak sedar kewangan dah bocor. Sampai tengah bulan,...

15 pihak yang dapat manfaat melalui pembelian rumah busuk

'Rumah busuk' memang tak ramai yang pandang. Ye lah, rupa pun tak se gah macam rumah lain kan? Nak bagi cantik dan elok balik memang...

22 jenis tabung yang anak muda boleh mula buat untuk 2018

Bila tak tahu nak bahagikan duit yang ada, ada orang hadapi masalah simpanan asyik bocor. Dah simpan, namun makin berkurang. Kejap masuk kejap keluar. Korang...

Macam mana nak kenal skim pelaburan yang tak sah?

Sebelum nak mula keluarkan duit untuk sesuatu perkara, terutama sekali pelaburan, pastikan kita semak dulu sama ada pelaburan tu sah ataupun tidak. Sangat penting supaya...

6 panduan kewangan yang anda kena mulakan sebelum terlambat

Bila dengar real case orang yang ada masalah kewangan, memang rasa tragis betul. Orang lain cuma mampu bagi pendapat atau nasihat. Yang boleh ubah cuma...