Friday, April 19, 2019

Hartanah

15 pihak yang dapat manfaat melalui pembelian rumah busuk

'Rumah busuk' memang tak ramai yang pandang. Ye lah, rupa pun tak se gah macam rumah lain kan? Nak bagi cantik dan elok balik memang...

3 jerat pembiayaan perumahan yang wajib anda tahu sebelum anda menyesal

  Bila nak beli hartanah, seboleh-bolehnya kita nak pilih yang sesuai dengan kehendak kita. Kan? Bagi yang berimpian nak rumah untuk duduk sendiri, macam-macam usaha dilakukan....

“Awak, bank mana yang paling senang dan bagus untuk mohon housing loan?”

Bank Mana yang paling bagus untuk Housing Loan? Bank Mana yang paling rendah rate dia? Bank mana yang paling senang nak approved loan? Etc etc...

Macam mana tanah yang kita miliki boleh hilang hakmilik?

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan berita tanah FELDA. Bila dah kecoh berita macam ni, timbul satu persoalan. Macam mana tanah yang kita miliki boleh hilang...

Pemaju lambat siapkan projek rumah? Guna Tribunal tuntut duit pampasan anda (Part 2)

Antara masalah yang boleh terjadi bila beli rumah adalah pemaju lambat siapkan projek rumah. Sebab tu kena teliti dan fahamkan isi dalam SPA supaya bila...

Pemaju lambat siapkan projek rumah : Macam mana nak tuntut duit pampasan? (Part 1)

Bayangkan bila korang dah ternanti-nanti tunggu rumah siap, namun rupa-rupanya pemaju lambat siapkan projek rumah. Mestilah sedih kan? Korang mesti nak tahu apa yang korang boleh...

Tuan rumah bukan kapitalis jika beliau lakukan 10 perkara utama ini

  Nak labelkan seseorang itu 'kapitalis' bukanlah semudah itu. Tambah-tambah lagi bila berkaitan hartanah. Setiap pihak ada tanggungjawab masing-masing. Baik dari pihak tuan rumah dan juga...

Midori – Projek perumahan inspirasi suasana Jepun berstatus freehold untuk anda sekeluarga

Nak makan makanan Jepun percuma sambil melihat rumah cantik?   Anda teringin tak nak makan makanan Jepun secara percuma dan dapat naik belon udara panas sambil...

“Bang, berapa banyak duit yang saya perlu ada untuk beli rumah?” – Imran

Kami percaya ramai yang bercita-cita nak beli rumah sendiri, namun pening nak fikirkan tentang deposit rumah. Kan? Berapa banyak yang diperlukan?  Apa langkah yang perlu diambil...

4 penyebab anda gagal beli rumah walau dah lama kerja. No #4 paling wajib elak!

Pertama sekali, kami nak ucapkan tahniah bagi mereka yang baru graduate. Mungkin ada di antara graduan yang dah dapat kerja. Biasanya bila dapat gaji pertama,...