Thursday, February 20, 2020

Hartanah

Apa perbezaan antara sublet dan sublet premium? Ketahui jawapannya melalui artikel ini.

  Antara perkembangan positif yang menarik minat belia dalam bidang hartanah secara tidak langsung sekarang ialah melalui sublet. Kenapa saya cakap secara tidak langsung, kerana...

Jangan beli hartanah dalam masa 2 tahun ni?

Salam semua. Dari semalam sampai hari ni ramai yang tag saya berkenaan cadangan Prof Hoo Kee Ping yang menyarankan anak muda supaya tak membeli hartanah...

4 penyebab anda gagal beli rumah walau dah lama kerja. No #4 paling wajib elak!

Pertama sekali, kami nak ucapkan tahniah bagi mereka yang baru graduate. Mungkin ada di antara graduan yang dah dapat kerja. Biasanya bila dapat gaji pertama,...

15 pihak yang dapat manfaat melalui pembelian rumah busuk

'Rumah busuk' memang tak ramai yang pandang. Ye lah, rupa pun tak se gah macam rumah lain kan? Nak bagi cantik dan elok balik memang...

7 tips bantu anak muda memilih rumah pertama yang betul

Tips #1 Ada 3 bilik, 2 bilik air. Terutama bagi yang dah berkeluarga. Pasangan suami isteri duduk satu bilik, anak lelaki satu bilik dan anak...

7 sebab mengapa anak muda belum mampu membeli rumah pertama

Ini adalah pengalaman saya  berdasarkan mesej FB yang diterima daripada followers yang mengadu mengenai masalah mereka.   1. Gaji Yang Terlalu Rendah Ramai yang tidak berkemampuan untuk...