Wednesday, February 20, 2019

Hartanah

“Konsep apa aku nak hias rumah ni?” – Amir

Dah berjaya memiliki rumah sendiri? Tahniah kami ucapkan sebab korang dah berjaya capai apa yang korang nak. Bila dah ada rumah sendiri ni mestilah rasa...

Mulai 1 Jan 2017, rumah pertama bernilai RM300K ke bawah dikecualikan daripada bayaran duti...

  Tahukah anda, mulai 1 Jan 2017, untuk pembelian rumah pertama yang bernilai RM300K KEBAWAH, anda akan DIKECUALIKAN daripada bayaran duti setem pindah milik dan...

“Kenapa permohonan pembiayaan perumahan saya ditolak?” – Syah

  Korang ada plan nak beli rumah tahun 2018 ni? Usaha yang bagus. Bagi yang dah mula bertindak, tahniah kami ucapkan. Sebelum mula membeli hartanah, pastikan korang...

7 kaedah wajib guna untuk beli rumah pertama sebelum tersilap langkah 

Kami yakin semua orang nak ada rumah sendiri. Dapat sebiji kira alhamdulillah sangat dah. Dapat lebih dari tu, bonus. Rumah bukannya makin murah. Ada yang...

Rumah terbengkalai? Ini 5 langkah yang anda boleh lakukan

  Bolehkah anda batalkan perjanjian jual beli dengan pemaju? Atau bolehkah anda tamatkan saja pinjaman perumahan dengan bank? Dan bolehkah anda tuntut ganti rugi daripada pemaju?. Bagaimanakah...
Sumber : Syafieqah A'lya

Macam mana orang tak bergaji tetap boleh beli rumah? Wajib baca sampai habis.

Nak capai apa yang kita impikan, serius boleh. Yang penting, kita kena lah berusaha. Cari ilmu dan belajar dari pengalaman orang. Percaya pada diri sendiri. Untuk...
Sumber : The Malaysian Times

Macam mana nak beli rumah menggunakan KWSP?

Tahu tak korang boleh beli rumah guna duit KWSP korang? Cuma mestilah ada syarat-syaratnya. Nak tahu lebih lanjut? Jom baca maklumat yang kami dapat dari...
Sumber : Ir Ajak Abdul Razak

5 golongan yang patut anda berdamping jika serius nak melabur dalam rumah busuk

Bila nak mula terjebak dalam rumah busuk, macam macam yang korang kena ambil kira. Salah satunya adalah bina networking dengan orang - orang yang sesuai....

Berapakah yang anda perlukan untuk membeli rumah mampu milik?

  Anda mungkin mendapati sukar untuk percaya. Dari 4-5 tahun yang lalu (Tarikh bertulis: Feb 2014), ia  mungkin hanya memerlukan RM200,000 untuk memiliki sebuah...

Adakah mark up harga jual beli harta tanah menguntungkan atau merugikan pembeli?

  Seolah-olah menjadi trend sekarang, di mana ramai pembeli akan mark-up harga jual beli apabila hendak beli sesuatu hartanah. Alasannya adalah kerana hendak dapatkan lebihan cash...