Wednesday, July 18, 2018

Hartanah

“Kenapa permohonan pembiayaan perumahan saya ditolak?” – Syah

  Korang ada plan nak beli rumah tahun 2018 ni? Usaha yang bagus. Bagi yang dah mula bertindak, tahniah kami ucapkan. Sebelum mula membeli hartanah, pastikan korang...
Sumber : Ed Aswandi

Apa itu Hakmilik Strata dan perkara penting sebelum membeli rumah kediaman jenis hakmilik strata?

Korang tengah mencari rumah untuk dimiliki? Tahniah kami ucapkan atas usaha yang bagus tu. Antara impian ramai orang adalah memiliki rumah atas nama sendiri....

15 pihak yang dapat manfaat melalui pembelian rumah busuk

'Rumah busuk' memang tak ramai yang pandang. Ye lah, rupa pun tak se gah macam rumah lain kan? Nak bagi cantik dan elok balik memang...

3 jerat pembiayaan perumahan yang wajib anda tahu sebelum anda menyesal

  Bila nak beli hartanah, seboleh-bolehnya kita nak pilih yang sesuai dengan kehendak kita. Kan? Bagi yang berimpian nak rumah untuk duduk sendiri, macam-macam usaha dilakukan....

“Awak, bank mana yang paling senang dan bagus untuk mohon housing loan?”

Bank Mana yang paling bagus untuk Housing Loan? Bank Mana yang paling rendah rate dia? Bank mana yang paling senang nak approved loan? Etc etc...

Macam mana tanah yang kita miliki boleh hilang hakmilik?

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan berita tanah FELDA. Bila dah kecoh berita macam ni, timbul satu persoalan. Macam mana tanah yang kita miliki boleh hilang...

Pemaju lambat siapkan projek rumah? Guna Tribunal tuntut duit pampasan anda (Part 2)

Antara masalah yang boleh terjadi bila beli rumah adalah pemaju lambat siapkan projek rumah. Sebab tu kena teliti dan fahamkan isi dalam SPA supaya bila...

Pemaju lambat siapkan projek rumah : Macam mana nak tuntut duit pampasan? (Part 1)

Bayangkan bila korang dah ternanti-nanti tunggu rumah siap, namun rupa-rupanya pemaju lambat siapkan projek rumah. Mestilah sedih kan? Korang mesti nak tahu apa yang korang boleh...

Tuan rumah bukan kapitalis jika beliau lakukan 10 perkara utama ini

  Nak labelkan seseorang itu 'kapitalis' bukanlah semudah itu. Tambah-tambah lagi bila berkaitan hartanah. Setiap pihak ada tanggungjawab masing-masing. Baik dari pihak tuan rumah dan juga...

Midori – Projek perumahan inspirasi suasana Jepun berstatus freehold untuk anda sekeluarga

Nak makan makanan Jepun percuma sambil melihat rumah cantik?   Anda teringin tak nak makan makanan Jepun secara percuma dan dapat naik belon udara panas sambil...