Sunday, January 21, 2018

Hartanah

Pemaju lambat siapkan projek rumah? Guna Tribunal tuntut duit pampasan anda (Part 2)

Antara masalah yang boleh terjadi bila beli rumah adalah pemaju lambat siapkan projek rumah. Sebab tu kena teliti dan fahamkan isi dalam SPA supaya bila...

Pemaju lambat siapkan projek rumah : Macam mana nak tuntut duit pampasan? (Part 1)

Bayangkan bila korang dah ternanti-nanti tunggu rumah siap, namun rupa-rupanya pemaju lambat siapkan projek rumah. Mestilah sedih kan? Korang mesti nak tahu apa yang korang boleh...

Tuan rumah bukan kapitalis jika beliau lakukan 10 perkara utama ini

  Nak labelkan seseorang itu 'kapitalis' bukanlah semudah itu. Tambah-tambah lagi bila berkaitan hartanah. Setiap pihak ada tanggungjawab masing-masing. Baik dari pihak tuan rumah dan juga...

Midori – Projek perumahan inspirasi suasana Jepun berstatus freehold untuk anda sekeluarga

Nak makan makanan Jepun percuma sambil melihat rumah cantik?   Anda teringin tak nak makan makanan Jepun secara percuma dan dapat naik belon udara panas sambil...

“Bang, berapa banyak duit yang saya perlu ada untuk beli rumah?” – Imran

Kami percaya ramai yang bercita-cita nak beli rumah sendiri, namun pening nak fikirkan tentang deposit rumah. Kan? Berapa banyak yang diperlukan?  Apa langkah yang perlu diambil...

4 penyebab anda gagal beli rumah walau dah lama kerja. No #4 paling wajib elak!

Pertama sekali, kami nak ucapkan tahniah bagi mereka yang baru graduate. Mungkin ada di antara graduan yang dah dapat kerja. Biasanya bila dapat gaji pertama,...
Sumber : The Malaysian Times

Macam mana nak beli rumah menggunakan KWSP?

Tahu tak korang boleh beli rumah guna duit KWSP korang? Cuma mestilah ada syarat-syaratnya. Nak tahu lebih lanjut? Jom baca maklumat yang kami dapat dari...

10 tips beli rumah pertama yang newbie wajib tahu

Ada bermacam-macam cara untuk memilih hartanah yang baik. Ada yang memilih untuk membeli di kawasan tertentu. Ada yang beli je kat mana-mana pun asalkan...

7 perkara yang akan menentukan jenis cukai yang dikenakan untuk transaksi hartanah anda

  CKHT (RPGT) atau cukai pendapatan? Yang mana akan dikenakan bila korang buat transaksi hartanah? Mungkin korang tengah mencari apa kriteria yang menentukan sesuatu cukai supaya...

7 kaedah wajib guna untuk beli rumah pertama sebelum tersilap langkah 

Kami yakin semua orang nak ada rumah sendiri. Dapat sebiji kira alhamdulillah sangat dah. Dapat lebih dari tu, bonus. Rumah bukannya makin murah. Ada yang...