Friday, December 6, 2019

Artikel

Hutang dalam konteks semasa dan kesannya kepada anda

Keadaan umat Islam menjadi memilukan apabila, aktiviti berhutang menjadi asas kehidupan masyarakat hari ini, ia mungkin tidak pelik bagi mereka yang tidak berkemampuan, tetapi...
Sumber gambar: www.bcna.com

Kalau pelajar tahu 11 tips menyimpan ini, lepas graduate gerenti dah ada simpanan

"Saya tengah belajar. Boleh ke nak menyimpan?" Bila dah belajar kat universiti atau kolej, masa ni lah kita akan bina karakter kita. Sama ada kita...

Nak melabur boleh, tapi hati-hati dengan syarikat-syarikat ini

    Zaman sekarang ini, ramai orang sibuk nak cari pendapatan tambahan. Salah satu cara yang boleh dibuat adalah dengan melabur. Banyak pilihan yang ada untuk...

6 langkah yang perlu anda ambil untuk memulakan pelaburan hartanah. Baca artikel ini sampai...

Mesti anda pernah berminat nak melabur dalam pelaburan hartanah sebab nak dapatkan pendapatan pasif dalam jangka masa panjang. Walau bagaimanapun, kadangkala kita takut untuk...

7 perkara yang anda sebagai anak muda jangan lakukan jika mahu beli rumah pertama

  Anak muda yang selalu saya maksudkan ialah yang umurnya bawah 30 tahun, yang baru mula nak cari pendapatan sendiri dan yang baru dapat kerja atau...

Kedekut pada diri sendiri

1. Nak beli rumah yang berharga puluhan malah ratusan ribu ringgit tapi kedekut nak keluar puluhan dan ratusan ringgit untuk masuk kelas dan belajar...

Masih belum ada rumah pertama? Ini panduan untuk anda.

Antara matlamat yang ramai orang ada adalah memiliki rumah pertama atas nama sendiri. Betul? Nak ada rumah sendiri, memang bermacam-macam cabaran yang dihadapi. Percaya pada...
Sumber gambar : Ir Ajak

5 sebab kenapa pelabur ini tak kisah wangikan rumah busuk

Ramai orang masuk tak tahu apa kelebihan wangikan 'rumah busuk' ni. Memang nak bagi wangikan tu bukanlah sesuatu yang mudah. Tapi tak mustahil pun. Yang...

Harga makin naik? Ketahui apa yang perlu korang buat untuk tempuhinya.

Dalam dua tiga bulan ini, rakyat Malaysia menghadapi pelbagai pengumuman kenaikan, harga minyak, gula, tol, bas sekolah, air batu dan tentunya pelbagai barangan lain...
Sumber : The Malaysian Times

Macam mana nak beli rumah menggunakan KWSP?

Tahu tak korang boleh beli rumah guna duit KWSP korang? Cuma mestilah ada syarat-syaratnya. Nak tahu lebih lanjut? Jom baca maklumat yang kami dapat dari...