Sunday, December 17, 2017

Artikel

Macam mana nak kenal skim pelaburan yang tak sah?

Sebelum nak mula keluarkan duit untuk sesuatu perkara, terutama sekali pelaburan, pastikan kita semak dulu sama ada pelaburan tu sah ataupun tidak. Sangat penting supaya...

Saham untuk newbies : Apa itu primary market dan secondary market? (Siri #2)

Bila nak melabur dalam sesuatu, pastikan kita ada ilmu dan tahu apa yang kita nak laburkan tu. Setuju? Nak melabur dalam saham, wajib belajar sebelum...

Pemaju lambat siapkan projek rumah : Macam mana nak tuntut duit pampasan? (Part 1)

Bayangkan bila korang dah ternanti-nanti tunggu rumah siap, namun rupa-rupanya pemaju lambat siapkan projek rumah. Mestilah sedih kan? Korang mesti nak tahu apa yang korang boleh...

Tuan rumah bukan kapitalis jika beliau lakukan 10 perkara utama ini

  Nak labelkan seseorang itu 'kapitalis' bukanlah semudah itu. Tambah-tambah lagi bila berkaitan hartanah. Setiap pihak ada tanggungjawab masing-masing. Baik dari pihak tuan rumah dan juga...

Saham untuk newbies : Apa itu saham? (Siri #1)

Korang mungkin baru nak berjinak-jinak dalam pelaburan saham dan nak tahu lebih lanjut. Kan? Saham ni bagus ke untuk newbies? Apa yang perlu saya tahu jika...

Cara dapatkan kehidupan selesa guna 7 cara ini. No #7 paling penting

Antara matlamat yang kita ada adalah nak hidup selesa. Kan? Pada kami, tak salah untuk letak matlamat ni sebab apa yang penting, kita jelas dengan...

7 cara menyimpan dengan bijak bagi anda yang baru nak bermula

Nak mula menyimpan, memang bukan senang. Cuma ingat satu perkara ni. Tak mulakan menyimpan sekarang, nak guna duit apa bila kita berdepan dengan sesuatu...

Teknik rancang kewangan guna kompas kewangan. Anda patut cuba ini

  Merancang kewangan dengan baik boleh buatkan kehidupan kita lebih teratur. Perkara ni sangat penting supaya kita tak sesak di tengah-tengah bulan. Kalau tak, silap hari...

11 mitos takaful yang anda harus tahu dan elak terpedaya

Antara perkara yang penting sekarang adalah perlindungan takaful. Setuju? Sebagai orang Islam, kita digalakkan ambil takaful berbanding mengambil insurans. Tahu tak ada beberapa mitos takaful yang...

Midori – Projek perumahan inspirasi suasana Jepun berstatus freehold untuk anda sekeluarga

Nak makan makanan Jepun percuma sambil melihat rumah cantik?   Anda teringin tak nak makan makanan Jepun secara percuma dan dapat naik belon udara panas sambil...

PENULIS