Saturday, October 19, 2019

Artikel

30 tips mudahnya berjimat khas untuk anak muda

Jika korang tak mampu untuk tambah pendapatan, kau kenalah kurangkan perbelanjaan. Korang kena lah berjimat cermat dalam perbelanjaan. Duit gaji yang dapat tu digunakan dengan...

7 usaha baiki kewangan jadi lebih baik

  Untuk mencapai tahap kewangan yang baik dalam hidup memerlukan usaha dan juga pengorbanan. Kalau kau tengok orang yang dah berjaya, kau juga perlu tahu...

Macam mana nak elakkan KWSP habis sebelum puas bersara?

Anda mungkin tak perasan LIMA benda ni bakal terjadi kepada diri anda dan keluarga sebelum puas bersara : 1. Habiskan hutang rumah. Silap haribulan anak anda kena...

Dividen KWSP 2018 diumumkan hari ini

KWSP Beri Pulangan Baik dalam Suasana Pelaburan Mencabar KUALA LUMPUR, 16 Februari 2019: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dengan kelulusan Menteri Kewangan, hari ini mengisytiharkan kadar...

7 panduan membeli hartanah bagi newbie. No #1 paling penting

Sebelum menceburi hartanah, sangat penting untuk kita tahu kemampuan kita. Tambah lagi bagi newbie. Jangan gopoh untuk terjun dalam hartanah jika kita masih zero. Kami...

10 tips panduan matlamat kewangan bagi anak muda

"Jika kita gagal untuk merancang, kita sedang merancang untuk gagal" Masih belum terlambat lagi untuk kita mula merancang kewangan dengan bijak. Mulakan 2019 ni. Apa...

Boleh ke nak masuk rumah awal tapi urusan jual beli tak setel lagi?

Bila dah berjaya beli rumah, memang rasa seronok. Kalau boleh nak cepat-cepat masuk rumah. Betul? Namun, boleh ke tak sebenarnya kita sebagai pembeli minta kunci...
Sumber : Syafieqah A'lya

Macam mana orang tak bergaji tetap boleh beli rumah? Wajib baca sampai habis.

Nak capai apa yang kita impikan, serius boleh. Yang penting, kita kena lah berusaha. Cari ilmu dan belajar dari pengalaman orang. Percaya pada diri sendiri. Untuk...

10 tips beli rumah pertama yang newbie wajib tahu

Ada bermacam-macam cara untuk memilih hartanah yang baik. Ada yang memilih untuk membeli di kawasan tertentu. Ada yang beli je kat mana-mana pun asalkan...

Apa itu Margin Pembiayaan (MOF)?

Kebiasaannya, untuk rumah pertama, ramai yang layak untuk dapat 90% margin pembiayaan. Namun, ada sesetengah kes bila mohon pembiayaan dengan bank, mereka tak dapat 90%...